INNOVATIEF ONDERWIJS
VOOR DUURZAME GROEI

ONDERWIJS: DE KERN VAN WAT WE DOEN

De pijler ONDERWIJS staat centraal in alles wat we doen. Het gaat niet alleen om wat we aanbieden, maar ook om hoe we dat vormgeven. Hierbij richten we ons op de drie hoofddoelen van onderwijs:

C

Kwalificatie

leerlingen en studenten voorbereiden op vervolgonderwijs en de arbeidsmarkt.

C

Socialisatie

leren functioneren in de samenleving.

C

Persoonsvorming

ontdekken wie je bent en wie je wilt worden.

Door deze drie aspecten centraal te stellen, zorgen we ervoor dat onderwijs meer is dan kennisoverdracht alleen. Het wordt een springplank voor de toekomst, waar leerlingen en studenten groeien als individu en als lid van de samenleving.

Met een deskundige en betrokken aanpak werken we samen met scholen aan de kern van onderwijs: wat je aanbiedt en hoe je dat vormgeeft. Wij staan naast scholen om het leren betekenisvoller, effectiever en toekomstgerichter te maken.

Ontdek ons aanbod!

BURGERSCHAPSONDERWIJS

Van visie naar leslokaal, burgerschap in beweging

ADVIES OP MAAT

Deskundig. Betrokken. Effectief

LEERINSTRUMENTEN

Maatwerkinstrumenten voor leren met diepgang

CURRICULUM (HER)ONTWERP

Een sterker curriculum voor betekenisvol leren

ONTDEK ONS

Trainings-
en
coachingsaanbod

Burgerschapsonderwijs

Van visie naar leslokaal, burgerschap in beweging

Elke school is anders. Goed burgerschapsonderwijs sluit aan bij de identiteit van de school én bij de leefwereld van leerlingen en studenten.

Wij helpen scholen in het vo en mbo bij het ontwikkelen van een krachtig, samenhangend en praktijkgericht aanbod voor burgerschap dat past bij hun visie, doelgroep en onderwijscontext.

Samen stimuleren we jongeren om actief, bewust en betrokken deel te nemen aan de samenleving.

Wat bieden wij?

Visie & leerlijn
Ondersteuning bij het formuleren van een heldere visie en een doorlopende leerlijn burgerschap, passend bij de school en het niveau van de leerlingen of studenten.

Co-creatie van lessen
Advies en gezamenlijke ontwikkeling van lessen, thema’s en werkvormen die aansluiten bij actuele maatschappelijke vraagstukken.

Integrale vakverankering
Verbinding van burgerschap met vakken, projecten en basisvaardigheden zoals taal, rekenen, digitale geletterdheid en loopbaanontwikkeling.

Handvatten & instrumenten
Direct inzetbare materialen voor docenten en teams om het curriculum levendig, actueel en betekenisvol te maken.

Scholing & coaching
Training en begeleiding van onderwijsteams op maat, gericht op versterking van kennis, vaardigheden en samenwerking rond burgerschap.

Ons doel: een kwalitatief sterk en gedragen burgerschapsaanbod dat écht past bij jullie leerlingen, studenten én school.

 

Advies op maat

Deskundig. Betrokken. Effectief

Elke school en organisatie is uniek; dat begrijpen we als geen ander. Of je nu worstelt met uitdagingen of nieuwe kansen wilt grijpen, we helpen je de regie te nemen over je onderwijsontwikkeling. Met onze deskundigheid, betrokkenheid en effectieve aanpak leveren we samen praktische, meetbare resultaten.

Benieuwd wat we voor jouw school kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

Leerinstrumenten

Maatwerkinstrumenten voor leren met diepgang

Goed onderwijs vraagt om krachtige leerinstrumenten die leerlingen en studenten écht verder helpen. Bij TAKE THE LEAD ontwikkelen we leerinstrumenten op maat, afgestemd op de ambities van scholen en de behoeften van hun doelgroep(en). Onze instrumenten maken leren zichtbaar, effectief en betekenisvol.

Wat verstaan wij onder leerinstrumenten?

Leerinstrumenten zijn hulpmiddelen die het leerproces ondersteunen, structureren en verdiepen. Denk aan formats voor leerdoelen, reflectie-instrumenten, observatiekaarten, werkvormkaarten en lesinhoud voor vakken zoals burgerschap. Elk instrument dat wij ontwikkelen, is gericht op het versterken van leren én professionele groei.

Onze aanpak:

  • Altijd maatwerk: We ontwikkelen leerinstrumenten in nauwe samenwerking met de school of organisatie, afgestemd op het onderwijskundig beleid, de visie en de dagelijkse praktijk.
  • Gebruiksvriendelijk en praktisch: Onze instrumenten zijn direct toepasbaar in de klas en binnen teams.
  • Onderbouwd en innovatief: We baseren onze ontwerpen op actuele, evidence-based onderwijskundige inzichten en stimuleren eigentijds, toekomstgericht onderwijs.

Meer weten over onze leerinstrumenten?

Wil je samen krachtige, op maat gemaakte leerinstrumenten ontwikkelen die écht het verschil maken in jouw onderwijspraktijk? Neem contact met ons op — we denken graag met je mee!

CURRICULUM (HER)ONTWERP

Een sterker curriculum voor betekenisvol leren

Een krachtig curriculum vormt de ruggengraat van goed onderwijs. Bij TAKE THE LEAD ondersteunen we scholen bij het ontwerpen en herontwerpen van curricula die aansluiten op hun visie, ambities en de behoeften van leerlingen en studenten.

Onze aanpak is visiegestuurd, toekomstgericht én praktisch uitvoerbaar:

  • Visiegestuurd en strategisch: We vertrekken vanuit de onderwijskundige visie en vertalen deze naar concrete en doordachte curriculumkeuzes.
  • Samenhang en doorlopende leerlijnen: We creëren een logische, betekenisvolle opbouw van leerdoelen, leerinhoud en werkvormen.
  • Eigentijds en toekomstgericht: Onze ontwerpen sluiten aan bij maatschappelijke ontwikkelingen en bereiden leerlingen voor op de wereld van morgen.
  • Praktisch en uitvoerbaar: We zorgen ervoor dat het curriculum niet alleen ambitieus is, maar ook werkbaar en haalbaar in de praktijk.

Sterk onderwijs begint met een sterk curriculum.

Samen ontwerpen we een programma dat klaar is voor vandaag én morgen. Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jouw school kunnen betekenen!

Wat onze opdrachtgevers zeggen

‘’Hafida is een absolute topper. Zij is integer, deskundig en stelt hoge doelen aan zichzelf. Op het gebied van onderwijs (vernieuwing en borging), kwaliteit en identiteit is zij van uitzonderlijke klasse. Ik beveel Hafida van harte aan. Zij zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. Zij is altijd gericht op een uitstekend resultaat!"

Ron Kooren

Voorzitter college van bestuur

‘’Hafida heeft zich bij de STC-Group gemanifesteerd als een zeer deskundige professional en adviseur op het terrein van onderwijsbeleid en kwaliteitszorg. Zij vervulde die rol zowel naar het bestuur als het management, als naar de onderwijsprofessionals en kan goed schakelen tussen strategische, tactische en operationele vraagstukken."

Frits Gronsveld

Voorzitter STC-Group

‘’Hafida is een zeer fijne collega en leidinggevende om mee samen te werken. Ze is analytisch sterk, strategisch, positief ingesteld en zoekt altijd kansen om beweging te creëren. Hafida beweegt zich adequaat en zeer professioneel in het krachtenveld van een grote organisatie. Ze staat voor haar team en motiveert haar team hun volle potentieel te ontwikkelen! ’’

Imke Nabben

Education Advisor

‘’Hafida is een serieuze en goed ingevoerde onderwijsprofessional. Zij beschikt over een grote kennis van het vakgebied en is in staat om op een heldere wijze problemen aan te pakken en in een passend advies daarbij te voorzien."

Jan Kweekel

Lid college van bestuur